کیانکیان، تا این لحظه: 11 سال و 29 روز سن داره

پسرم اسطوره دنیای منی

زمزمه های مامان برای کیان

1392/11/14 22:58
584 بازدید
اشتراک گذاری

سلاااااااااااااااااااااام

دیشب وقتی مامانم داشت کیانُ میخوابوند طنین لالایی اش منو یاد شعری انداخت که چند سال پیش برای اولین بار شنیدمش.

چند سال پیش وقتی داشتم لابلای نوارای قدیمی میگشتم، یه نوار کاست پیدا کردم که روش نوشته بود: "پریسا"

وقتی گذاشتمش تو دستگاه، صدای مامانمُ شنیدم که داشت برای من لالایی و شعر میخوند و صدای خودم که داشتم دَدَ و دِقِل دِقِل میگفتم. کلمه ای که الان کیان خیلی تکرار میکنه.مامانم میخوند:

اِی دختر خوشگلم، امید جان و دلم

بخند برای مامان، دنیا وفا نداره

کلبه ی کوچک ما، بی تو صفا نداره

مامان پریبا میگه من خیلی از شنیدن این شعر خوشحال میشدم.

 

*************************************************************

 منم فکر کردم دیدم خُب منُ کیان هم کلی شعر مخصوص خودمون داریم که من از خوندنش و کیان از شنیدنشون غرق شادی میشیم. پس مینویسمشون تا گذر زمان تو ذهنم کمرنگشون نکنه.

(اینا بعضیاش سروده های خودمن با تقلب فراوانننیشخند)

 

 گل پسر داریم کیان   قند و عسل داریم کیان

نقلِ تَر داریم کیان   شعر و غزل داریم کیان

 

 

یکی یک دونه ی من   گل گلخونه من  

چراغ خونه ی من   کیانِ من آآآآآآآآآآآآآآآی کیانِ من

 

 

کیان آروومِ جوونم   کیانم، مهربونم

کیان شیرین زبونم      کیان دَردِت به جونم

 

 

کیانُ فداش بشیم ما

درد و بلاش بشیم ما

 

داداشی تاکاشی، یه وقت غمگین نباشی

ما دوتایی داداشیم، خنده رو و بشّاشیم

ما دو تا چینی هستیم، دست بزنی شکستیم

ولی تو بازیامون ،نازک نارنجی نیستیم

(اینو از قدیما، از برنامه طنز جدی نگیرید، یادم مونده. کلا حافظه شعر حفظ کردنم خوبهنیشخند )

 

اگه تو بشی پرنده، من آشیونت میشم

پَر و پَر و پَر، پَر بزن، من آسمونت میشم

اگه تو بشی یه ماهی، منم یه دریا میشم

دستمو مثل موجا روی سرت میکشم

(اینو از عمو پورنگ یاد گرفتم. وقتی اینو میخونم کیان فوری دستاشُ میچرخونه و میرقصهماچ)

 

 

کیانِ باغِ بابا، چشم نخوری ایشالللللللللللللللللللللله

(تو این عکس، بعد اینکه کلی خاله اشُ زده، لَم داده تو بغلِشقهقهه)

فدات بشم الهی، چه خوشگلی و ماهی

کله یِ گنده داری، چشم قلنبه داری، اما سواد نداری؟؟؟؟؟

(اینجا صدامو تغیر میدم و اَخم میکنم و میخونم)

کی گفته بیسواده؟ نه خِنگه و نه ساده

با زنداییش رفته به شهر، تا که بشه عالمِ دَهر

(این شعر اون قورباغه سبزه بود ،که رفته بود پیش زنداییش. یادتونه؟؟؟؟؟)

 

کلاغ، پَر    گنجشک،پَر   پروانه،پَر    کبوتر، پَر

ماهی؟؟؟   ماهی که پَر نداره،خودش خبر نداره

به غیر آب و دریا،از هیشکی خبر نداره

همش تو فکرِ دریاست

خونه یِ اون توو آبه

وقتی باهات حرف میزنه،تو دهنش حبابه

(اینجا لبامو مثلِ ماهی باز و بسته میکنم و کیان میاد انگشتش رو میکنه تو دهنمخجالت)

 

 

وقتی شیر خوردن یا غذا خوردنش تموم بشه بهش میگم

نوش جوونِ پسرم، گوشت شه به جوونِ پسرم

 و اماااااااااا لالاییِ ما، وقت خواب؟؟؟؟؟؟؟؟

چیزی نیست ، به جز..............

ترانه سوغاتیِ هایده

وقتی میای صدایِ پات از همه جاده ها میاد.........

 

 

تا من هستم و کیانِ من، این مطلب ادامه خواهد داشت........................

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (16)

مامانی غزل جون
14 بهمن 92 22:51
من عاشق اون قورباغه سبزه ام گاهی اوقات اون شعر و با خودم زمزمه میکنم حالا که اینجا خوندمش کلی خندیدم جالب بود برام
قویترین مامان دنیا
پاسخ
منم خیلی دوسِش داشتم. چه تفاهمی خواهرررررررررررر
مهسا
14 بهمن 92 23:51
دای وای پریسا جون باز تفاهم.... اون قورباغه سبز رو خیلی خیلی دوست داشتم.. راستی دلم واسه مامان مهربونت تنگ شد... خیلی مهربونه... از طرف من ببوسش از طرف من هم حتما کیان رو گاز بگیر
قویترین مامان دنیا
پاسخ
چه جالب.چقدر این قورباغه طرفدار داشت ممنونم گلم از اینهمه محبتت. کیان امروز محکم گازم گرفته. عمرا اگه بذاره گازش بگیری، با گاز گرفتن و مشت و سیلی و مو کشیدنو..... از خودش دفاع میکنه، بیا و ببین
مهديه
15 بهمن 92 0:42
سلام سلام به به مامان و پسري پس عالمي دارن برا خودشوناپريساجون وقتي خودتم ني ني بودي مامانت وخودت عالمي داشتين برا خودتونااااااااا
قویترین مامان دنیا
پاسخ
آره عزیزم.
فریده
15 بهمن 92 9:02
خوش به حال کیان ، چقدر مامانش شعر بلده و واسش می خونه . چقدر عکسای خوشگلی ازش گرفتی . می بینم که کیان هم دستِ بزن داره . روزگار بر وفق مراد.
قویترین مامان دنیا
پاسخ
سلام فریده جون. ممنونم عزیزم. آره دستشم خیلی سنگینه ماشالله اش باشه
مامانی کسرا
15 بهمن 92 11:58
خیلی خیلی قشنگ بود
مامان آروین-مریم
15 بهمن 92 12:53
چه شعرهای قشنگی براش میخونی بعععله دیگه هر کی واسه من هم اینقدر شعر بخونه و قربون صدقه ام برده تو بغل خاله ام لم میدم قربونش برم که اینقدر بامزه و خوردنیه عاشق تک تک عکساشم
قویترین مامان دنیا
پاسخ
مرسی مریم عزیز. ممنونم که بهمون سر میزنی. آروین گلمون رو ببوسسسسسسسس
فاطمه جونت .
15 بهمن 92 14:17
چه جالبه این وبلاگ خانوادگی شده اسمش رو باید گذاشت خانواده وبلاگ
قویترین مامان دنیا
پاسخ
فاطمه جونم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شما،منو میشناسی فاطمه جونم آیا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ به هر حال ممنون که به وبلاگ ما سر میزنی. این وبلاگ مالِ کیان و هر حس و حالی از من که به کیان و این روزهای کیان مربوط میشه هست.
مثل هیچکس
15 بهمن 92 19:52
دریا همیشه از من دلگیر است ،چون بزرگی دل دوستانم را به رخ او میکشم . شعر قورباغه سبزه منو برد به گذشته ممنون خیلی خوب بود .کلا یادم رفته بود .
قویترین مامان دنیا
پاسخ
آخِی چه خوب. انگاری این قورباغه فسقلی کلی خاطر خواه داشته. یادش واقعا بخیر
مامان مینا
15 بهمن 92 20:06
عزیز دلممممم کیان جووووونباا این مامان پریسای خواننده و خوش صداشپریسا جون اینجور حس میکنم صدات برا خوندن خوبه درسته آیابعدشم به نظر منم این وبلاگ شخصیه کیان جونه که مامانش تمامی خاطرات گل پسری رو براش مینویسیه هر کی هم دوست نداره نیاد بخونه. مگه کارت دعوت دادیممممم
قویترین مامان دنیا
پاسخ
سلااااااام مینا جون. خوبی؟ کارن جون خوبن؟ تقلید صدای بچه گونه ام بَد نیست ولی برای خوانندگی اصلا استعداد ندارم. یادش بخیر یه زمانی قرار بود برم تو صدا و سیمای استانمون دوبله صدای عروسک ولی قسمت نشد. خواهرم زهرا جای من رفت عروس گردانی و دوبله کودک.(صداهامون خیلی شبیه). جایزه هم گرفت.منم جاش نشستم تو خونه و هِی مشتق گرفتم و هِی مسئله حل کردم. آخرشم ..... هِی خواهر از این تیپ نظرا خیلی برام میاد. همونا رو هم دوست دارم. کیان در آینده با خوندن این نظرات میتونه بفهمه که یک مطلب چقدر میتونه نظرات متفاوتی رو جلب خودش کنه. جواب نظرت شد یه مطلب. ببخشید از پر حرفیم.
مامان آروین-مریم
16 بهمن 92 10:51
مرسی عزیزم از اینکه وقت گرانبهایت رو برای وب ما صرف کردی و خوندی و خیلی خوشحالم از اینمه ما رو لایق دونستی . امیدوارم مثل همیشه در تمام مراحل زندگیتون موفق و سربلند باشین و هرچه زودتر با نمره 20 مدرک دکتراتون رو هم بگیرین .
قویترین مامان دنیا
پاسخ
خواهش میکنم. ممنون از شما که ما رو لایق دونستین و بهمون رمز دادین.
مریم مامان پارسا
16 بهمن 92 14:13
سلام و صد سلااااااااااااااااام چه خوب کردی شعرایی که برا کیان می خونی انجا نوشتی,دوس داشتم شعرا رو هم دوس داشتم ادامه بده....
قویترین مامان دنیا
پاسخ
بَهههههههههههههههه مریم خانوم. سلام به روی ماهت. کجا بودی خواهر؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مریم
16 بهمن 92 14:35
چه پست جالبی بود خوشمان آمد
قویترین مامان دنیا
پاسخ
مرسی مریم جون.
مامان ایمان
17 بهمن 92 2:37
سلام پریسا جون خوبیی؟ چقدر عالیییییییییییی بود همه چییییییییییی به خصوص عکسی که تاپب پوشیده الهییییییییییی خاله فداش شههههههههه کیان جون دوستت دارم قد یه دنیا
قویترین مامان دنیا
پاسخ
مرسی عزیززززززززززززززززززم. ما هم شما رو قد دنیا دوست داریم
مامان آرشیدا
17 بهمن 92 22:05
خیلی خیلی زیبا بود آفرین مامان کیان جون
احساس جوانی
18 بهمن 92 23:10
سلام پریسا جونم خوبی؟ وای راحت شدم ، عصری آخرین امتحانمو دادم تموم شد ، چی بود بخدا ، دیگه خیلی خسته شده بودم ، آخیش ، حالا اومدم اینجا نظر بدم ها ، بیین چطور دردودلی میکنم ولی دیگه خستگیم در رفت راستی بعد از این حرف کیان جونو از طرف من ببوس خیلی عزیز شده
قویترین مامان دنیا
پاسخ
سلام. خدا رو شکر. راحت شدی. برو یه مدت کیف کن و حالش رو ببر. کیانم کلی بوس برا شما فرستاده اینه هاش
خاله محمد طاها
22 بهمن 92 1:18
سلام مامان کیان خیلی خیلی پسرنازی داری خداحفظش کنه ماشاا... اسپندیادت نره من وب شمارولینک کردم وبتونم خیلی خیلی قشنگه مامان خوش سلیقه
قویترین مامان دنیا
پاسخ
سلام به وبلاگ ما خوش اومدین.میایم پیشتون حتما