کیانکیان، تا این لحظه: 11 سال و 25 روز سن داره

پسرم اسطوره دنیای منی

پارک بانوان

1393/3/29 15:12
373 بازدید
اشتراک گذاری

سلاااااااااااااااااااااااااام و صد تا سلااااااااااااااااااام به روی ماهتون

خوبین که انشالله؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ما هم خوبیم خدا رو شکر.

من و کیان عصرا با هم میریم پارک. رفسنجان پارک زیاد داره ولی من ترجیح میدادم با کیان برم پارک بانوان تا بتونم راحت باهاش بازی کنم بدون اینکه نگران حضور آقایان در اطرافمون باشیم.

(یه چیزی رو داخل پرانتز بگم که فرهنگ ارومیه و کرمان به شدت با هم متفاوته. هر دو خوبن و قابل احترام ولی خیلی متفاوتن. مثلا مردم کرمان خیلی سریع باهات خو میگیرن و سر صحبت رو باز میکنن. و این دلیل خونگرمی مردم اینجاست. ولی طرفای ما تا طرف مقابل خودش داوطلبانه چیزی از خودش نگه معمولا کسی هم پرس و جو نمیکنه که شاید به قول رضا این از بی احساسی نشات میگیره. نمی خوام قضاوت کنم ولی همه این تفاوتها باعث شده که من از 11 سال پیش که در کرمان دانشجو بودم و 5 سالم هست که اینجا متاهل شدم نتونم دوستان زیادی برای خودم پیدا کنم و معمولا همیشه تنهام.)

بنابراین من و کیان همیشه تنهایی میریم بیرون. تقریبا هر عصر سعی میکنم ببرمش پارک تا حسابی بازی کنه و خسته بشه.

پارک بانوان اینجا قشنگه. پر از درخته. وسیله بازی کودکان داره که البته کیان هیچ کدوم از اینا رو سوار نمیشه مگر اینکه منم باهاش سوار شم که البته منم بدم نمیاد. سرسره و تابش رو با هم سوار میشیم ولی بقیه وسیله ها از سایز من خارجن .

آره داشتم میگفتم که پارک بزرگ و  قشنگیه ولی متاسفانانه من چند تا مشکل اساسی دارم اینجا

اولا که انگاری همه خانومای شهر ترجیح میدن عصرا بیان تو این پارک. اگه اغراق نکرده باشم تو این پارک بزرگ شاید یه مساحت 10 متر مربعی خالی نباشه که بشه راحت توش قدم زد. وجب به وجب خانوما پتو و حصیر انداختن و نشستن. و من باید مدام کیان رو بگیرم که نره بشینه کنار این خانوما. چون نشستن کیان همانا و سوالات پیاپی خانوما از من همانا.

شما اینجایی نیستین نه؟ کجایی هستین؟

مادرپسر دو تایی اومدین؟

اینجا تنها زندگی میکنین؟

یعنی هیشکی رو اینجا ندارین؟

واسه چی اینجا زندگی میکنین؟

فامیل شوهرتون چیه؟

شغل شوهرتون چیه؟

مدیونم اگه دروغ بگم این سوالات پی در پی در عرض دو سه دقیقه پرسیده میشه. و من اصلا حال بازجویی ندارم:

یکی از خصوصیات جالب خانومای اینجا اینه که موقعی که دور هم جمع میشن معمولا آش میپزن.( ما تو ارومیه چیزی که به این شدت جا افتاده باشه نداریم ولی شاید دُلمه های مختلف ارومیه هم همین نقش آش اینجا رو دارن)

وقتی با ماشین وارد خیابون پارک میشی بوی آش همه خیابون رو گرفته. باور کنید 90 درصد خانوما با خودشون قابلمه آش آوردن و ده درصد بقیه از بوفه پارک آش میخرن میخورن .پس قابلمه های آش هم یکی دیگه از مشکلات منه که نباید بذارم کیان نزدیکشون بشه.

مشکل بعدی و مهمترین مشکل من تو این پارک پفک هندیه.

متاسفانه بوفه این پارک پفک هندی که خیلیییییییییی چرب و واقعا مضره میفروشه. رنگ و لعاب این پفکها خیلی تحریک کننده اس و کیان خیلی از این پفکها دوست داره. اگر من از این پفکها برای کیان نخرم، یا از روی زمین که بچه ها به وفووووور ریختن برمیداره و یا  میره سراغ بساط خانوما و از اونا میگیره. اگرم نذارمش چنان اشکی میریزه که همه پارک ما رو تماشا میکنن.حالا مگه وقتی میخوره با یکی دو تا سیر میشه ، حداقل 8 -9 تا پشت سر هم میخوره.

البته یه گوشه از پارک هست که گل توش کاشتن و ورود به اون محوطه ممنوعه. من  معمولا کیان رو میبرم همون منطقه ممنوعه و دو تایی خلوت میکنیم. کلی راه میریم . کیان عاشق گل چیدنه. کلی باهاش صحبت کردم که نباید گل رو بچینی باید از دور بوش کنی. فکر کنم بچه ام منظور منو از دور بد فهمیده چون وقتی میگم کیان گلُ بو کن میره خیلیییییی عقب وایمیسته و ادای بو کردن در میاره. همچین بچه حرف گوش کنی داریم ماااااااااخجالت

وقتی هم که خسته میشیم پتوی کوچولومون رو پهن میکنیم و یه کم استراحت میکنیم. معمولا تا 8-8:30 شب تو پارک میمونیم و بعد خسته و کوفته راهی خونمون میشیم.

اینم ماجرای  پارک رفتن هر عصر ما با اعمال شاقّه.

اینم چند تا عکس از کیان در یک صبح کاری

خدایا شکرت به خاطر کیان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پسندها (6)

نظرات (24)

مهديه
29 خرداد 93 15:31
ناااااااااازي كيان ...اره پريسا جون مردم اروميه با كل ايران بنظرم فرق دارممنم گاهي ميشينم تفاوت اينجارو با شمال شوهرجان ميسنجم و چقدر سخته ادم هي سوال پيچ بشه
قویترین مامان دنیا
پاسخ
چه جالب که همه دوستام یه جورایی با این مسئله درگیرن. یادم رفته بود که تو و همکلاسیتم مال دو تا شهر متفاوتین
مامان شایلین
29 خرداد 93 15:40
سلام پریساجون همیشه به گردش و تفریح ، خاله به قربون شیطنت هات بره که اینقدر در حال خرابکاری تو خونه هستی .پریساجون اصلا خودتو ناراحت نکن معمولا خونواده هایی مثل ما که تو شهر غریب هستن تا میرن جای عمومی مثل پارک تا میفهمن اوونجایی نیستی شروع به بازجویی میکنن .منم مشکل شما رو دارم دیگه به این پرسشها عادت کردم ، حالا سوال مهمی که اینجا واسه دزفولیها پیش میاد اینه که پرا تبریز به اون خوش آب و هوایی رو ول کردیم و اومدیم تو این گرما حتما همسرم نظامیه که ساکن شدیم ؟ منم یک ساعت باید توضیح بدم که اینجوری که فکر میکنین نیست ما اصلا نظامی نیستیم
قویترین مامان دنیا
پاسخ
بذار هر جور دلشون میخواد فکر و قضاوت کنن. منم وقتی میپرسن کجایی هستی قبل از جواب من خودشون میگن کرمانی؟ تهرانی؟و.... هرشهری رو اول بگن من میگم همونجاییم. حوصله توضیح ندارم
مامان مریم(پارسا)
29 خرداد 93 18:09
سلاااااااااااااااام عزیزای دلم میدونی توی عکسا چی توجه منو جلب کرد؟! کتابهای فیزیک!! با تمام این حرفا به نظرم خوب با این تفاوت فرهنگی کنار اومدی نمیشه یا یه خوردنی دیگه کیان عزیزمون رو سیر کنی تا حداقل کمتر پفک بخوره البته مطمعنم راههای زیادی رو امتحان کردی احتمالا اینم یکیش بوده
قویترین مامان دنیا
پاسخ
وقتی زن و مرد همکلاسی باشن و رشته فیزیک نردبون بچه هم برای بالا پایین رفتن میشه یه قفسه پر از کتابای فیزیک آره تفاوت فرهنگی وارد زندگمیمون نشده ولی پشت در خونمون همیشه حضور داره تاپایی
مهسا
29 خرداد 93 19:33
پریسا جون 1- منم اصلا حوصله اینجور بازجویی ها رو ندارم. حوصلم سر می ره.. اینجا اونقدر راحتم.. واسه خودم.جات خالی ... 2- وای کیان چقدر شیطون بلا شده ه ه 3- کیان رفته روی کتایا.. هر روز باید دنبالش بدویی
قویترین مامان دنیا
پاسخ
خیلی خوبه که یه گوشه دنج دنیا کنار همسرت هستی. انشالله یه نی نی خوشگلم خدا بهتون بده و خوشبختیتون رو کامل کنه
مامان یاسمین
30 خرداد 93 11:06
سلام بریسا جونم ممنون که اومدی به وبمون بس اینطور که معلومه اخلاق کرمونیا به اخلاق مردم شهرمارفته .لی بدون اون قابلمه اشفقط به یه زیرانداز و فلاسک واستکان راضین
قویترین مامان دنیا
پاسخ
سلام یاسمین جون. خب همسایه این با کرمان دیگه. حتما که کلی اخلاق مشترک دارین. ممنونم که اومدی پیشمون پسرای نازت رو ببوووووووووس
فریده
31 خرداد 93 9:16
خانم خانما ، تولد نمی آیی ، دعوت مخصوص هستی هاااا. کلاً این افراد صمیمی شدن رو با فضولی کردن اشتباه می گیرن . روش مقابله من با این افراد اینه که کلی اطلاعات غلط بهشون می دم . یادمه یه زمانی که هنوز ازدواج نکرده بودم توی سرویس اداره یک نفر ازم پرسید که شوهرت چکاره است ؟ وااااااااای نمی دونی ، خودم رو تبدیل کردم به یک فرد مفلوک و بدبخت که شوهرم توی یه مغازه پادویی می کنه ، پول نداریم ، خانه نداریم، بچه گیرم نمی آید ، با خانواده شوهرم مشکل دارم ، خانواده خودم دیگه منو قبول نمی کنن . قوه تخیل منم قوی ، اینقدر گفتم و گفتم تا رسیدیم و من نتونستم بهش بگم که همه اینا دروغ بوده . بعدش هم پنچ شنبه و جمعه . تا شبنه که سوار سرویس شدم ، خانمه بهم گفت اینقدر عضه تو خوردم ، اینقدر نگرانت بودم . خندیدم و گفتم بابا بهت دروغ گفتم ، من اصلاً ازدواج نکردم . قیافه اش دیدنی بود . خیلی آدم بدی هستم ، نه ؟؟ ولی خیلی حال داد ، تا چند روز تعریف می کردم و می خندیدم .
قویترین مامان دنیا
پاسخ
واقعا که. مگه خودت خواهر مادر نداری که خواهر مادر مردمو فیلم میکنی هااااااان؟ منم از این کارا خیلی کردم. البته رفسنجونیا خیلی زرنگن چند باری لو رفتم. آخه به یکی یه چیزی میگی میره به همه میگه. بعد مردم دانسته هاشون رو با هم مقایسه میکنن آبروت میره. ضریب هوشی انسانهای بیکار 300.اِ
عشق یعنی
31 خرداد 93 10:03
سلاااااام خانم دکتر جدییییییییییی این همه رو مجدد تایپ کردی . واقعا خجالت زدم کردی ممنونم. منم خیلییییی خوشحالم که دوستای خوب و با معرفتی مثل شماها دارم. ماشاله خودت که تو زندگی و همسر داری نمونه کامل هستی . این شاله شما هم روز به روز موفق تر بشی . ثانیا: همین که هستی و صحیح و سالمی برای من کافیه. التبه هر دفعه میای هم حسابی خجالت زدم می کنی ثالثا: دست کیان کوچولو درد نکنه) اگه اون این کارها رو می کنه اشکالی نداره ) رابعاااا:: حالا که دختر من این همه طرف دار پیدا کرده قصد ادامه تحصل داره و می خواد پله های طرقی و طی کنه بعد به ازدواج فکر کنه ))) مگه شما فکر کردین من فقط دختر دارم؟ من دو تا دختر دارم و چهارتا پسر)) دختر بزرگم مال فریده جون و کوچیکه مختص شماست. در مورد رژیم هم حتماااا باهات مشورت می کنم. وجود دوستای خوبی مثل شما هم برای ما نعمت. حتما حتما. من همیشه به یادتون هستم و حتما این دفعه مختص دوستای خوبم زیارت می رم حرم
قویترین مامان دنیا
پاسخ
پاسخ من یه کلامِ اوچیکتیم رفیق
عشق یعنی
31 خرداد 93 10:04
عزیزن نظر قبلی مربوط به جواب نظری بود که برام گذاشته بودی تو قسمت پاسخ به نظر جا نمی شد اومدم این جاااا
قویترین مامان دنیا
پاسخ
شما نظر بذار هر جا بنویسی قبوله. ما منت شما رو هم میکشیم
عشق یعنی
31 خرداد 93 10:24
عزیزم من دو تا دختر خوشگل و خوش تیپ و دلربا دارم. اسم بزرگه تبسم و اسم دومی ترنم تبسم عروس فریده جونه و ترنم عروس شماست. حالا وکیییییییییییلم؟؟؟؟؟؟؟؟
قویترین مامان دنیا
پاسخ
با اجازه بزرگترای نی نی وبلاگ بعلهههههه
مامان آرشیدا
31 خرداد 93 10:24
خدا رو شکر کیان جون هست که جای ده تا دوستو میگیره ،آرشیدا که الان دوست خوب منه آخه منم خیلی اهل دوست نیستمحالا که روزا طولانی شده منم باید به فکر پارک رفتن با آرشیدا باشم اونم از نوع بانوانش
قویترین مامان دنیا
پاسخ
خدا دختر نازت رو برات نگه داره. به نظرم پارک بانوان خیلی راحته.لااقلش نگران روسری افتاده و دکمه واشده ات نیستی
کیمیا
31 خرداد 93 10:27
یادت باشه که قول دادی یادم بدی چجوری عکس آرشیدا رو بزارم بالای وبم پریسا جون
قویترین مامان دنیا
پاسخ
مخلصتم هستم کیمیا جون. برات نظر گذاشتم که چیکار کنی
مامانی غزل جون
1 تیر 93 7:53
وااااااااای که چه هم دردیم باهممممممم راستی پریسا جونی اسم من لیلی نیست به خداااااااااا نمیدونم مامای شایلین جون چی شد که گفت لیلی!!!!
قویترین مامان دنیا
پاسخ
اسمت مریم نیست لیلی هم نیست پس چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آهااااااااااااااای نکنه اسمت پریساس؟ اسمت پریساس؟ من که چیز دیگه ای به ذهنم نمیرسه
عشق یعنی
1 تیر 93 9:31
فکر کنم علاقه کیااااااااااااان به کتاب ها بیشتر از پارک باشه
قویترین مامان دنیا
پاسخ
کیان کلا عاشق پله اس. از هر چی بتونه برا خودش پله میسازه. کتابا رو هم رو هم میزاره تا ازشون بالا بره
مامانی کسرا
1 تیر 93 23:17
سلام آخی رسیدن بخیر عجب پارک پر ماجرایی حالا ببین ما دو سال تو این شهر زندگی کردیم بعد فرار کردییییم
قویترین مامان دنیا
پاسخ
تو همه این ماجرا رو باور میکنی مگه نه؟
✿مامان شقایق✿
4 تیر 93 7:00
جونمممم به این توضیح دقیق فدای وروجک خودممممم
قویترین مامان دنیا
پاسخ
سلاااااااام به وبلاگ پسر ما کیان خوش اومدین. مرسی از لطفتون عزیزم
فریده
4 تیر 93 7:37
تو بهترین دوست منی ، خواستنی ترین ، عاشقتتتتتتتتتم پریسا جون ، عاشقتتتتتتتتتم کیان کوچولو . چرا شما ها نزدیک من نیستید تا حسابی با هم خوش بگذرونیم .
قویترین مامان دنیا
پاسخ
ببین ما از دور خوبیم. از نزدیک یه غول بی شاخ و دمیم که بیا و ببین. پاچه میگیرم در حد تیم ملی منم عاشقتونم. از خدا براتون شادی و سلامتی آرزو میکنم.
مامان سام
5 تیر 93 13:43
عزیز دلم ماشاالله چه ناقلا شده آفرین به مامان مهربون که اینقدر واسه گل پسرش وقت می ذاره من خیلی دوست دارم هر روز سام رو ببرم پارک ولی به تنهایی تمی تونم کنترلش کنم خدا رو شکر که شاد و سلامت هستید قضیه ی آش خیلی باحال بود منم از علاقه ی وافر کرمانی ها به خوردن آش در بیرون با خبرم البته خودم هم خیلی دوست دارم. کیان شیرینم رو حسابی از طرف من ببوسین
قویترین مامان دنیا
پاسخ
سلاااااااااام به دوست جونی کرمونی خودم. اگه کرمون بودین شاید ما اینقدر تنها نمیرفتیم پارک.موافقی؟؟؟؟؟؟؟؟
مامان مینا
6 تیر 93 2:06
فدایه کیان ناز بشم من.هرجایه ایران ی خصوصیت اخلاقی دارن باید ساخت خواهر جانپریسا جون خیلی خوبه هر روز کیان میبری پارک .منم تقریبا هر روز کارن میبرم بیرون ولی هوا اینجا خیلی گرم شده و ویروس زیاد .تصمیم دارم کمتر کنمراستی عزیزم این آدرس جدید وبلاگمونه
قویترین مامان دنیا
پاسخ
سلااااام مینا جونی. خونه جدیدتون مبارک به خدا کنترل کیان بیرون از خونه راحتتره. اینطوری خسته میشه و شبا بهتر یخوابه. ویروسا هم با آیت الکرسی دفع میشن انشالله
مامانی غزل جون
9 تیر 93 12:40
دوست جونی بازم رفتی که رفتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قویترین مامان دنیا
پاسخ
رفتنم دست خودمه برگشتنم دست خدا
عشق یعنی
11 تیر 93 9:23
ترنم من طاقت این همه دوری و نداره هاااااااااااااااا
قویترین مامان دنیا
پاسخ
الهی من قربون دل نازک عروسم بشم. این خصلتش به خودم رفته
مامانی غزل جون
11 تیر 93 10:30
شما نیومدیییییییین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قویترین مامان دنیا
پاسخ
من شرمنده این همه محبت توام دوست جونی
مامان لیانا
13 تیر 93 3:51
فدای کیان بشم که صبح کاریه شلوغیو پشت سر گذاشته خیلی خوبه هر روز با کیان بیرون میری بچه ها واقعا به این بیرون رفتنا نیاز دارن..پریسا جون برای منم خیلی پیش اومده هم دوران دانشجویی و همچنین الان که دچار چنین پرسش و پاسخهایی بشم گاهی واقعا دوست نداری جواب بدی ولی من خیلی خوشحال میشم که تو شهر غریب هستن آدمهایی که بی تفاوت از کنارت رد نشن و با شیوه خودشون از غریبی و دلتنگیات کم کنن یه جورایی دلگرم میشی واین بیشتر وقتها بهم یه جور سرحال بودن و انرژی میده (921 خخخ)
قویترین مامان دنیا
پاسخ
سلاااااام مرجانی خوبی؟ چه قدر زیبا به این مسئله نگاه کردی. واقعا عالی بود. چشمها را باید شست جور دیگر باید دید سعی میکنم بهترین دید رو داشته باشم از این به بعد
مهسا
14 تیر 93 23:42
سلام پریسا جون خوبی؟؟ چه خبرا ؟؟؟ کیان رو ببوس
قویترین مامان دنیا
پاسخ
سلااام مهسای با معرفت که همیشه احوالپرس ماست
juj
16 تیر 93 4:09
سلام عزیزم. میشه لططف کنی بیای نی نی گپ؟
قویترین مامان دنیا
پاسخ
سلام ببخشید خیلی دیر متوجه نظرتون شدم