کیانکیان، تا این لحظه: 11 سال و 2 روز سن داره

پسرم اسطوره دنیای منی

بیست ماهگی رو به پایان است

1393/8/30 23:40
443 بازدید
اشتراک گذاری

سلااااااااااااااااااااااااااام

سلام به روی ماهتون

خوبین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ما خوبیم خدا رو شکر

یک آبان ماهِ سخت رو پشت سر گذاشتیم

تو این ماه یک سفر یک هفته ای به کرمان رفتیم و با یک مریضی وحشتناک دوهفته دست به گریبان بودیم.

پسرم دو هفته تب و درد و اسهال و استفراغ داشت.

تو این دو هفته لب به غذا نزد، شیر نخورد، فقط آب خورد و گریه کرد

یک کیلو و ششصد گرم هم وزن کم کرد. وحشتناک بود. خیلی از لحاظ روحی بهم ریخت هممون رو.

خدا رو شکر که بهتره الان.

آبان ماه امسال رو اصلا دوست نداشتم. ماهی بود پر از دوندگی، تلاش و زحمت و نتیجه اش هم به جایی نرسیدن بود.

الان ساعتهای آخر آبان ماهه.

حس خوبی نسبت به آذرماه دارم.

کیان کوچولو تو این ماه، چند تا دندون درآورد.

شیشه شیرش رو ترک کرد.(الان پنج روزه که از شیشه شیر نخورده.با لیوان میخوره) البته این کارش هم خودجووش بوده. هرگز به این زودیها قصد نداشتم شیشه رو ترک کنه ولی خُب فسقلی خودش اینطور صلاح دیده گویا.....

در مورد پوشک هم تقریبا 70 درصداز مصرف پوشاکمون کم شده. فکر میکنم تا دوسالگی پوشکش رو هم کامل بذاره کنار.

 

ما در هردوی این موارد هیچ نقشی نداشتیم. کاملا اختیاری بوده کارای این فسقلی.

دایره لغاتش گسترده تر شده. فارسی و ترکی رو به طور موازی یاد گرفته. هر دو رو کامل میفهمه.

با همه یِ دنیا فارسی حرف میزنه بجز بابام.

بابام ترکی میپرسه و ترکی ازش جواب میگیره.

قبلنا وقتی میخواستیم کیان متوجه حرفمون نشه ترکی حرف میزدیم، مثلا من به ترکی به مامانم میگفتم من میرم دانشگاه، کیان نفهمه

الان دیگه نمیشه این کارو کرد، هم ترکی میفهمه، هم فارسی.

به قول زهرا باید رو بیاریم به زبان سوسکی.....

از اشکال هندسی دایره و مربع و مثلث رو شناخته و نقاشیشون میکنه. عاشق دایِده(دایره) گفتنشم.

 

در یک حرکت انقلابی همه سی دی های عمو پورنگ و فیتیله هاشو جمع کردم چون واقعا خودم متوجه حرکات زشت و نابهنجارشون و اثراتشون روی کیان میشدم.

زدم به سیم آخر و کلی از کارتونهای دوران کودکی خودمون رو دانلود کردم.

الان یه مدتیه که جکی و جین(خرسهای کوهستان) تماشا میکنه. چقدر دیالوگهای زمان ما مودبانه و نرمال بود.

از عمو فتیله ها یاد گرفته بود که پاهاشو بکوبه به زمین و بگه اینوووووو میخواااااااااااااااااام

 

راستش رو بخواین امشب میخواستم فقط چند تا عکس یادگاری بذارم. اصلا  حس نوشتن نداشتم.

ولی یکهویی شد..

 

حالا بریم سراغ اصل مطلب: چند تا عکس یادگاری

 

در آخر هم این شعر رو برای خودم مینویسم که یادگار بمونه از حس و حال این روزای خودم

مطمئنم روزی میرسه که ....

 

مایه اصل و نسب در گردش دوران زر است

دائما خون میخورد، تیغی که صاحب جوهر است

دود اگربالا نشیند کسر شان شعله نیست

جای چشم ابرو نگیرد گرچه او بالاتر است

شصت و شاهد هر دو دعوای بزرگی میکنند

پس چرا انگشت کوچک لایق انگشتر است

آهن و فولاد از یک کوره می آیند برون

آن یکی شمشیر گردد، دیگری نعل خر است

گر ببینی ناکسان بالا نشینند صبر کن

روی دریا کف نشیند، قعر دریا گوهر است

 

شاد باشید و سرفراز

زیر سایه خدای مهربون

التماس دعا

پَ ری سا

 

 

 

 

 

 

پسندها (6)

نظرات (28)

فریده
1 آذر 93 7:39
کیان کوچولوی نازنین ، روز به روز داری بزرگتر می شی و ما هم از دیدن پیشرفتات کلی به وجد می آییم ، الهی دیگه مریضی ازت دور بشه . پریسای زیبا امیدوارم آذر ماه ، ماه بسیار بسیار خوبی واست باشه ، پر از موفقیت ، پر از شادی و پر از سلامتی . اگه خواستی بری کلاس زبان سوسکی به من اطلاع بده که شدیداً بهش نیاز دارم. آخیه یاد جکی و جین هم بخیر ، واقعاً کارتونهای زمان ما یه چیز دیگه بود . همین حالا هم که نگاه کنی یه نکته آموزنده داخلش پیدا می کنی ولی کارتونهای الان چی ؟؟؟ واسه پسرمون و خودت آرزوی تندرستی و شادی دارم.
عشق يعني ...
1 آذر 93 8:49
ای جوووووووووووووونم فدات بشم که اینقدر شبیه مردها و آدم بزرگ ها شدی. دلم براش یه ذره شده بود. الهی بمیرم که تب نکنی. خدارو شکر که بهتره . این شاله که هیچ وقت دیگه مریضی سراغش نیاد. ماشااله ماشاله ماشاله بزنم به تخته چه قدر فهمیده و آقاست . خودش میدونه که مامان و بابا چه قدر درگیرن و کمک حالشونه. چه قدر جالب که هر دو زبان و متوجه میشه . عجب عکس هایی گذاشتی . من فدای تیپ اش بشم با اون کفش اسپرت هاش.
مامان فاطمه
1 آذر 93 18:12
وای پریسا جون چقدر کیان بزرگ شده.شایدم چون لاغر شده بزرگ به نظرم میاد. به هر حال خوشحالم که الان بهتره.ایشالا دیگه مریض نشه.
کیمیا
2 آذر 93 9:36
سلام به پریسای مهربون،ماشاله به آقا پسرمون هزار ماشاله به این خوشتیپ خان
مامان آرشیدا
2 آذر 93 9:37
عجب شعر استخوان سوزی نوشتی پریسا جون معلومه که آبان خوبی نداشتی
مامان مرسانا
4 آذر 93 12:14
آخه بمیرم الهی پس حسابی کیان جون اذیت شده ... طفلی بچه ها تا میان جون بگیرن مریض میشن وهر چی تلاش برای تپل کردنشون میکنیم همه رو آب میکنن . مرسای منم بد جور سرما خورد .
مامان مریم
4 آذر 93 13:49
سلام چقدر ناراحت شدم که کیان عزیزم بیمار بوده البته حال ما هم بهتر از شما نبود خدا رو شکر که الان اوضاع خوبه آفرین به کیان کوچولویه باهوش میخواد جا پایه مامانش بذاره موفق باشید دوستتون داریم موووووووووووووووووووووچ
پریسا
4 آذر 93 14:30
سلاااااااام چطورین؟ان شالله ک حال کیان جون بهتر شده باشه و آذر ماه خوبی رو پیش روداشته باشین. ماشالله به کیان واسه خودش آقایی شده
مامان لیانا
5 آذر 93 0:56
فداش بشم کیان لاغر شده ولی در عوض قد کشیده عزیز دلم انشالا هیچ وقت مریض نشی چه کاپشن قشنگی داری خوشتیپ من..پریسا کیان خیلی بهت شبیه شده..انشالا آذر ماهی پر از خبرهای خوب و موفقیت داشته باشی دوست دانشمند من
مهسا
5 آذر 93 10:27
1-خدا بد نده پریسا جون... درد و بلا به دور باشه. 2-ایشالا آذر ماه همه کارا روبرا می شه.. 3-من کلی ذوق دارم اسفند نزدیکه...منتظر خبرای خوبت هستم. 4-با مامانت انگلیسی حرف بزنید.. کیان متوجه نشه... 5- دلم واست یه ذره شده..پریسای مهربون و خانم و دکتر. می بوسمت ت ت ت اساسی...
مامانی غزل جون
5 آذر 93 16:25
سلاااااااااااااااااااام دوست جونی خوبی؟ خدارو شکر که مریضی کیان بهتر شده عکس هاش هم خیلی قشنگ شده راستی گلم چرا سی دی های صد آفرین و نمیزاری؟ غزل خیلی دوستشون داره و باهاشون کلی حال میکنه اون کلمات رو هم به زبون خودش تکرار میکنه همیشه شاد باشی گلم
مامان فرح
6 آذر 93 11:49
مریضی کیان همه ما را نگران کرد خدا را شکر که خوب شده کیان عزیزم چقدر خوشگل واقا شدی چقدر عکسات قشنگ شده البته پریسا جان اگر کیان با حساسیت بابا فارسی جوابشونو بده تمام زحمات بابا رسول از دو ماهگیش هدر رفته دوستت داریم ودلتنگ تو مامانی هستیم.
عشق يعني ...
16 آذر 93 11:25
من هـــــــــــــرروووووووووووووز اينجام
عشق يعني ...
17 آذر 93 9:13
سلام جوانمرد كوچيك صبح ات بخير عزيييييييييييييييزم
مریم
21 آذر 93 7:40
سلللللللللللللللللام. به به! چه پسر خوش تیپ اسپرت پوشی ما هیچوقت عمو پورنگ و فیتیله ها رو ندیدیم. با این توصیف خوشحالم که ندیدیم و نشناختیمشون.
عشق يعني ...
24 آذر 93 8:54
سلاااااااااااااااااام مامان پر تلاش و مهربون ودوست داشتني چه قدر با ديدن نظرت خوشحال شدم عزيزم من اصلا ازت توقع ندارم برام نظر بزاري چون ميدونم درگيري و سرت شلوغه وجود من و گذاشتن رد پا از خودم فقط براي نشان دادن دلتنگي و اين كه بدوني هميشه به يادتونم عزيزم هميشه و هميشه برات دعا مي كنم مي دونم بالاخره به خواسته هات و يا حتي بيشتر از اون هم ميرسي ميدونم كيان فهميده و بزرگ و عاقل من همين الان هم قدردان زحمت هات هست و مطمئنا بزرگتر هم كه بشه به وجودت افتخار مي كنه هميشه از امام رضا برات خواستم كه خودش دعوت ات كنه تا خودت بياي پيش شو باهاش صحبت كني .
عشق يعني ...
26 آذر 93 9:33
اي جونم من فداي اون نگاه مردونه ات بشم
مامانی غزل جون
2 دی 93 8:30
مامان پریساااااااااااااااااااااااااااااااااا کجاااااااااااییییییییییییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عشق یعنی
6 دی 93 12:32
پریسا جون حالم از خوندن تیتر پست جدیدت دگرگون شد این شاله که اتفاق بدی نیوفتاده باشه عزیزم
کوثر
8 دی 93 20:52
___♥♥♥ __♥♥_♥♥آپم _♥♥___♥♥آپم _♥♥___♥♥_________♥♥♥♥آپم _♥♥___♥♥_______♥♥___♥♥♥♥آپم _♥♥__♥♥_______♥___♥♥___♥♥آپم __♥♥__♥______♥__♥♥__♥♥♥__♥♥آپم ___♥♥__♥____♥__♥♥_____♥♥__♥آپم ____♥♥_♥♥__♥♥_♥♥________♥♥آپم ____♥♥___♥♥__♥♥آپم ___♥___________♥آپم __♥_____________♥آپم _♥_____♥___♥____♥آپم _♥___///___@__\\__♥آپم _♥___\\\______///__♥آپم ___♥______W____♥آپم _____♥♥_____♥♥آپم _______♥♥♥♥♥آپم سلام اسم من کوثر هست خواهر وبرادر ندارم ولی وقتی چهره کودک شما را میبینم حس میکنم ابجی وبرادر منه راستی اگه دوست داشتید بیایید تبادل لینک کنیم خوشحال میشم
مامان فاطمه
12 دی 93 0:21
خاله به ما هم رمز میدی؟بعد از این همه مدت اومدی با رمز!
مهسا
19 دی 93 1:17
پریسا خوبی؟ چه خبر؟؟؟ رمزی نوشتی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
عشق یعنی
24 دی 93 8:39
پریسا جون خوبی عزیزم دلم براتون یه ذره شده
مامان یاسمین
25 دی 93 22:47
سلام پریسا جونم با خوندن این پستت از مریضی کیان جونم خیلی ناراحت شدم ان شاالله که دیگه هیچوقت مریض نشه عاشق بچه هایی هستم که کارهاشونو خود جوش انجام میدن یکیشونم کیان عزیزم درنورد کارتونها هم خیلی کار خوبی کردی اصلا نمیشه واسه بچه ها گذاشت همشون بد اموزیه از من میشنویی بااین دوزبان ترکی وفارسی کیان جون زبان رو هم درکنارش قرار بده بعد میبینی چه خوب پیشرفت میکنه و بدون هیچ فشاری میتونه حرف بزنه اگه خاستی بگو راهنماییت کنم راستی شمارتم حذف شده از گوشیم لطف میکنی واسم پی ام بفرستی تا باز سیوش کنم راستی کم لطفی من رو ازاینکه سر نمیزدم ببخش باور کن با شروه مدارس وبزذگ شدن گلپسرا خیلی کم وقت میکنم اپ کنم
عشق یعنی
28 دی 93 10:27
پریسا جون هر وقت صفحه وبلاگ و باز می کنم تیتر آخرین پست تو می خونم دلم میلرزه خوبی عزیزم کیانم خوبه ؟
آتـریســـا جون
1 بهمن 93 17:25
عسل خاله امیدوارم دیگه هیچ وقت مریض نشی گل پسملی راستی بی معرفت چرا دیگه بهمون سر نمیزنی اگه میشه بی زحمت رمـــــــز
مامان بهناز
5 بهمن 93 2:07
سلام پریسا جون کجایین خانم؟ دل نگرانتون شدیم خیلی وقته چیزی نمینویسین ؟کیان جون خوبه؟ قبلا تند تند مطلب میزاشتین از احوالان گل پسر شما باخبر میشدیم.دعا میکنم هرجا که باشین دلتون شاد و تنتون سلامت باشه.از طرف من کیان جون رو هزارتا ببوسین، حتما الان وایه خودش مردی شده خیلی دلم می خواد عکس جدیدشو ببینم، منتظر خبر های خوب ازتون هستم، دوست دارم پری س ا
عشق یعنی
6 بهمن 93 9:51
سلام دوست جونی خودم احوالتو همیشه از فریده می پرسم دیگه می ترسمم به فریده بگم پریسا و دامادم چه طورن . این شاله که همه چی به خوبی پیش بره با این که خودم خیلییییییییی درگیرم اما نمی دونم چرا همیشه تو ذهنم هستین کیان من و از طرف من محکم بگییییییییر تو بغلت و یه بووووووووووس گنده از لپ های خوشگلش بکن